ShipSpotting.com
Login: Lost Password? SIGN UP
Ship Photo Search
Advanced Search
  Show Posts
Pages: [1] 2 3 ... 17
1  Shipspotters all over the world / Site related news, functions and modules / Changes in posting and sharing Ship-Photos on: June 04, 2016, 08:54:26 am
Good Morning!

There are some changes in the shipspotting-net:

Please see (for example): https://www.facebook.com/groups/Juergen.Fischer/?fref=nf

My opinion: Shipspotting.com should add and establish a "mixed side" for shipspotters.

Regards Peter


Admin Note: Thread moved to the Site Related News, Functions and Modules forum board - Kind regards, Cody
2  Shipspotters all over the world / Shipping News and information / Terrapattern, may be for interest. on: June 03, 2016, 08:57:26 am
Terrapattern: It's an open-source tool for discovering "patterns of interest" in unlabeled satellite imagery—a prototype for exploring the unmapped, and the unmappable.

http://www.terrapattern.com/about

Regards Peter
3  Shipspotters all over the world / Shipping News and information / Re: Great Lakes bulker Roger Blough aground on: June 01, 2016, 10:33:53 am
ROGER BLOUGH on shipspotting: http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=1994155



Regards Peter
4  Shipspotters all over the world / Shipping News and information / Re: European shipbuilding about better quality ?? on: May 29, 2016, 02:02:55 pm
Thanks for discussing this topic.

Here are some actual publications from the german shipbuilding department of the IG Metall / German Metal Workers Union. (Download links). My special hint goes to Point 1 below with the passengerships orderbooks of the german/european/worldwide shipbuilding industry:

1) https://www.cms.igmetall-kueste.de/files/D_a299697679.pdf

3) https://www.cms.igmetall-kueste.de/files/D_a284576779.pdf

Regards Peter
5  Shipspotters all over the world / Shipping News and information / Re: Veterans gather for Dunkirk on: May 29, 2016, 01:33:56 pm
Here are details of the historical background:

https://en.wikipedia.org/wiki/Dunkirk_evacuation (in english language.)

https://de.wikipedia.org/wiki/Operation_Dynamo (in german language.)

Some details in german language (Source: http://www.wlb-stuttgart.de/seekrieg/40-05.htm):

21.– 24.5.1940
Kanal
Deutsche Truppen erreichen den Kanal bei Abbéville.
Die brit. Zerstörer Keith, Whitshed, Vimiera, Wild Swan, Venomous, Venetia und Windsor evakuieren unter heftigem dt. Artilleriefeuer und Luftangriffen 4368 Mann, davon Vimiera auf der 2. Fahrt allein 1400 Mann von Boulogne. Zuvor greifen die franz. Großzerstörer Chacal und Jaguar mit den Zerstörern Fougueux, Frondeur, L’Adroit, Bourrasque, Orage, Foudroyant, Cyclone, Sirocco, Mistral unter Führung von Kpt.z.S. Urvoy de Porzamparc in die Kämpfe ein und stoppen den dt. Vormarsch vorübergehend. Deutsche Bomber versenken am 21.5. vor Malo-les-Bains den franz. Zerstörer L'Adroit, vor Dünkirchen den brit. Dampfer Bawtry (835 BRT, später gehoben und repariert), den franz. Tanker Le Niger (xxx BRT) und den franz. U-Jäger CH 9, im Hafen von Dieppe die brit. Frachter Hubbastone (873 BRT, später geborgen) und Maid of Kent (2693 BRT). Am 22.5. vor Graveliens den franz. Dampfer Portrieux (2257 BRT). Am 23.5. nördl. Boulogne den Zerstörer Orage (ausgebrannt und am 24.5. gesunken). Die Schnellboote S 21 (Oblt.z.S. v. Mirbach) und S 23 (Oblt.z.S. Christiansen) beschädigen am 23.5. den Großzerstörer Jaguar vor Malo-les-Bains so schwer, dass er aufgegeben werden muss (aufgelaufen, aufgegeben und später von dt. Flugzeugen vernichtet).

24.5.1940
Kanal
Die brit. Kreuzer Arethusa, Galatea und die Zerstörer Wessex, Vimiera, Wolfhound, Verity, Grafton, Greyhound und Burza (poln.) unterstützen von See her die Verteidiger von Calais. Deutsche Flugzeugerfolge: Zerstörer Wessex durch 40 Ju 87 der I. und III./StG.2 versenkt, Burza und Vimiera beschädigt; franz. Großzerstörer Chacal wird vor Boulogne von deutschen Bombern getroffen und durch Heeresartillerie endgültig zerstört. Am 24.5. wird in Dieppe der brit. Frachter Brighton (2391 BRT) durch Fliegerbomben versenkt.

25.– 27.5.1940
Kanal
Im Hafen von Zeebrügge werden die alten brit. Dampfer Florentino (1822 BRT), Transeas (1499 BRT), Atlantic Guide (1943 BRT) und Borodino (2004 BRT) als Blockschiffe versenkt. Der brit. Dampfer Yewdale (823 BRT) wird am 26.5. auf der frz. Seite des Kanals durch Küstenartillerie beschädigt. Durch Artilleriebeschuss sinkt am 27.5. vor Calais das brit. Motorschiff Sequacity (870 BRT), vor Dünkirchen wird der brit. Dampfer Biarritz (2388 BRT) beschädigt. Durch Bombenangriff sinken am 25.5. vor Dünkirchen die brit. Spinel (650 BRT, später geborgen), am 27.5. vor Dünkirchen die brit. Worthtown (868 BRT, später geborgen)

28.5.1940
Kanal
Beginn der Operation »Dynamo« (Rückführung der britischen Expeditionsarmee). Am ersten Tag werden 17.804 Soldaten vom Festland evakuiert. Bis 4.6. sind folgende Kriegsschiffe beteiligt: Brit. Flakkreuzer Calcutta, Zerstörer Anthony, Basilisk, Blyskawica (poln.), Codrington, Esk, Express, Gallant, Grafton, Grenade, Greyhound, Harvester, Havant, Icarus, Impulsive, Intrepid, Ivanhoe, Javelin, Jaguar, Keith, Mackay, Malcolm, Montrose, Sabre, Saladin, Scimitar, Shikari, Vanquisher, Venomous, Verity, Vimy, Vivacious, Wakeful, Whitehall, Whitshed, Wild Swan, Winchelsea, Windsor, Wolfhound, Wolsey, Worcester, Sloop Bideford, Kanonenboote Locust, Mosquito, Korvetten Guillemot, Kingfisher, Minensucher Albury, Dundalk, Gossamer, Halcyon, Hebe, Leda, Lydd, Niger, Pangbourne, Ross, Salamander, Saltash, Skipjack, Speedwell, Sutton, Sharpshooter, 4 Wachschiffe, 53 Minensuch- und U-Jagd-Trawler, 5 Q-Schiffe, 24 Drifter, 6 MTBs, 4 MSABs, 28 Personaltransporter, 8 Verwundetentransporter sowie zahllose Hilfs- und Privatfahrzeuge. Ferner die franz. Zerstörer Branlebas, Bourrasque, Cyclone, Foudroyant, Mistral, Sirocco, die T-Boote Bouclier, La Flore, L’Incomprise und die Avisos Amiens, Belfort, Arras und Amiral Mouchez sowie Hilfs- und Handelsschiffe.

Verluste: der kleine brit. Dampfer Aboukir (694 BRT) durch dt. S-Boot S 34 (Olt.z.S. Obermaier) versenkt, brit. Zerstörer Windsor durch Bomben beschädigt, weitere Hilfsschiffe und Transporter versenkt und beschädigt: Motorschiff Queen of the Channel (1162 BRT) durch Luftangriff versenkt, Hilfsminensucher Brighton Belle (396 BRT) sinkt in den Downs nach Kollision mit Wrack, Drifter Boy Roy (95 BRT) und Paxton (92 BRT) werden nach Luftangriffen bei Dünkirchen auf Strand gesetzt und aufgegeben, Motorschiff Majority H. (84 BRT) bei Dünkirchen aufgegeben (später erbeutet), Drifter Ocean Reward (95 BRT) sinkt nach Kollision vor Dover. Brit. Dampfer Yewdale (823 BRT) wird am 28.5. auf der frz. Seite des Kanals durch Küstenartillerie und Luftangriff erneut beschädigt.

29.5.1940
Kanal
Zweiter Tag der Operation »Dynamo«: 47.310 Mann evakuiert. Brit. Zerstörer Wakeful durch S 30 (Oblt.z.S. Zimmermann) torpediert (das gekenterte Wrack wird am 30.5. durch Korvette Sheldrake versenkt), Grenade in Dünkirchen durch dt. Bomber (aufgegeben und selbst gesprengt) und Grafton durch U 62 (Oblt.z.S. Michalowski) westl. Dünkirchen versenkt (Wrack durch Zerstörer Ivanhoe versenkt), Gallant, Jaguar, Greyhound, Intrepid, Saladin, Wolfhound und Mistral (franz.) sowie Sloop Bideford durch Bomben schwer beschädigt, Zerstörer Montrose und Mackay durch Kollision und Grundberührung beschädigt. Die dt. Luftwaffe versenkt außerdem 8 Hilfsschiffe mit 6201 BRT und 7 Handelsschiffe mit zusammen 15830 BRT, darunter: brit. Dampfer Lorina (1578 BRT), Clan MacAlister (6787 BRT, brachte 8 Landungsfahrzeuge aus England) und Fenella (2376 BRT), Hilfs-Flakschiff Crested Eagle (1110 BRT), Hilfsminensucher Gracie Fields (393 BRT), Waverley (537 BRT), Trawler Calvi (363 BRT), Polly Johnson (290 BRT), Drifter Nautilus (64 BRT), Landungsboot LCA 16. Landungsboote LCA 4 und LCA 18 gehen beim Aussetzen von der Clan MacAlister verloren. Die Drifter Comfort (60 BRT) und Girl Pamela (93 BRT) sinken nach Kollisionen vor Dover bzw. Dünkirchen.

 30.5.1940
Kanal
Dritter Tag der Operation »Dynamo«: 53.823 Soldaten evakuiert. Franz. Zerstörer Bourrasque vor Nieuport durch dt. Artillerie und (beim Ausweichmanöver) durch Minentreffer in eigenem Minenfeld versenkt. Die Zerstörer Anthony, Sabre und Worcester werden durch Luftangriffe beschädigt und 3 größere Transporter und 6 Fischereifahrzeuge versenkt: u.a. brit. Dampfer Normannia (1567 BRT), Armed Boarding Vessel King Orry (1877 BRT). Die brit. Kanalmotorboote Ambleve und Yser gehen vor Dünkirchen durch Grundberührung verloren.

31.5.1940
Kanal
Vierter Tag der Operation »Dynamo«: 68.014 Soldaten evakuiert. Franz. Zerstörer Sirocco durch die dt. Schnellboote S 23 (Oblt.z.S. Christiansen) und S 26 (Oblt.z.S. Fimmen) vor der Westhinder Tonne versenkt (Wrack von Ju 88 vernichtet), Zerstörer Cyclone verliert durch Torpedotreffer von S 24 (Oblt.z.S. Detlefsen) das Vorschiff. Minensucher Devonia (622 BRT) nach Bombentreffer bei Dünkirchen auf Strand gesetzt und aufgegeben, Landungsboote LCA 8 und LCA 15 gehen bei Dünkirchen verloren. Durch Fliegerbomben beschädigt werden die brit. Zerstörer Express, Harvester, Icarus, Impulsive, Malcolm, Scimitar und Minensucher Hebe. Brit. Dampfer Fulham IV (1584 BRT) wird vor Orfordness durch Luftangriff, die Princess Maud (2883 BRT) bei Gravelines durch Küstenartillerie beschädigt.

1.6.1940
Kanal
Operation »Dynamo« (5.Tag): 64.429 Mann werden evakuiert. Bei schweren dt. Luftangriffen sinken Flottillenführer Keith (Flaggschiff RAdm. Wake-Walker), die Zerstörer Basilisk, Havant und Foudroyant (franz.), Minensucher Skipjack, Kanonenboot Mosquito und die mit franz. Truppen beladenen Transporter Brighton Queen (807 BRT) und Scotia (3454 BRT). Große Personalverluste. S 34 (Oblt.z.S. Obermaier) und S 35 (Oblt.z.S. Kecke) versenken bei einem Vorstoß auf Dünkirchen die brit. Trawler Stella Dorado und Argyllshire. Durch Luftangriffe werden die Zerstörer Ivanhoe, Venomous, Vimy, Vivacious, Whitehall, Sloop Bideford und Korvette Kingfisher beschädigt. Desweiteren sinken: Yacht Amulree bei Kollision in der Straße von Dover, Yacht Grive (687 BRT), Schlepper St. Abbs (550 BRT) und St. Fagan (550 BRT) bei Luftangriffen vor Dünkirchen, Dampfschiffe Lark (67 BRT), Royality (101 BRT, vor Malo-Les-Bains), Duchess (91 BRT), Barbara Jean (144 BRT), Aidie (144 BRT), Ethel Everard (190 BRT, aufgegeben, auf Strand und in Brand gesetzt), Drifter Fair Breeze (92 t) nach Kollision mit Wrack und Lord Cavan (96t) durch Artillerie. Dampfschiffe Lady Rosebury (109 BRT) und Doris (83 BRT) sinken nach Minentreffern 3 sm östl. Dünkirchen.


For translation in other languages please use http://translate.google.de/

Regards Peter
6  Shipspotters all over the world / Help and Advice / Re: Photo removal on: May 28, 2016, 09:57:11 am
Titu, enough is enough. I/We know now your "problem".
Please do not spam this internetsite with your more or less boring comments.
Have a good day and make your photos that you like.
Regards Peter
7  Shipspotters all over the world / Shipping News and information / Vessels with or without value on: May 24, 2016, 06:18:49 pm
When ships values declining:

https://www.vesselsvalue.com/services/

To be copied into browser.
Regards Peter
8  Shipspotters all over the world / Shipping News and information / Re: Stability of the HUGE cruiseships on: May 17, 2016, 11:21:22 am
For some different answers to your question, pls see as follows:

http://www.cruiselawnews.com/2012/03/articles/sinking/are-cruise-ships-dangerously-top-heavy/

Regards Peter
9  Shipspotters all over the world / Shipping News and information / Re: Tamaya 1 on: May 11, 2016, 06:45:54 am
Seen in Dakar, dated December 20th, 2015: http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=2434559
More of this ship: http://www.shipspotting.com/gallery/search.php?search_imo=7927178

Photo liberianobserver:

Name plates manipulated from "TENRYU MARU No.5" into "ARUNO 5". As per shipwrecklog.com from 4th of May: "The tanker had been last reported off Dakar on April 22 before drifting onto the beach in Liberia on May 4. When authorities boarded the vessel, they found there was no crew on board. Local reports suspect the owner was unable to pay the crew. Thus, the crew decided to abandon the tanker off Dakar. No reports of any pollution released. Liberia authorities have launched an investigation into the incident."

IMO 7927178. Sub history: 80 KINU MARU - 82 TENRYU MARU No.5 - 92 IRENE VII - 96 VEMACHEM III - 03 MICHALIS - 07 TAMAYA 1

Regards Peter
10  Shipspotters all over the world / Shipping News and information / Panama Papers Database on: May 09, 2016, 09:13:31 pm
The following ICIJ database contains information on almost 320,000 offshore entities that are part of the Panama Papers and the Offshore Leaks investigations. The data covers nearly 40 years up to the end of 2015 and links to people and companies in more than 200 countries and territories. The ICIJ Offshore Leaks Database is licensed under the Open Database License and contents under Creative Commons Attribution-ShareAlike license. Always cite the International Consortium of Investigative Journalists when using this data. You can download a raw copy of the database here: https://offshoreleaks.icij.org/pages/database

Please handle (as an example) this database as follows:

1. https://offshoreleaks.icij.org/#_ga=1.77883540.1080708158.1462807265

2. Insert for a first view the word "shipping" into "search".

Good luck.
Regards Peter
11  Shipspotters all over the world / Shipping News and information / Investigation report Collision between the MT CORAL IVORY and MV SIDERFLY on: April 28, 2016, 09:36:18 am
The german BSU (Federal Bureau of Maritime Casualty Investigation) has published the investigation report regarding the collision between the MT CORAL IVORY and MV SIDERFLY on 28 October 2013 in the Kiel Canal.

Download in english and german language:

english: http://www.bsu-bund.de/SharedDocs/pdf/EN/Investigation_Report/2016/Investigation_Report_330_13.pdf?__blob=publicationFile

german: http://www.bsu-bund.de/SharedDocs/pdf/DE/Unfallberichte/2016/Untersuchungsbericht_330_13.pdf?__blob=publicationFile

SIDERFLY on shipspotting: http://shipspotting.com/gallery/search.php?query=Siderfly&x=32&y=6

Regards Peter

12  Shipspotters all over the world / Shipping News and information / France wins bids for $ 40 billion submarine deal for Australia on: April 26, 2016, 08:01:57 am
ThyssenKrupp (GER) and MHI/KHI (JAP) are out. The winner is: Direction des Constructions Navales Services (DCNS) of France.

Reuters reports today as follows:

http://www.reuters.com/article/us-australia-submarines-idUSKCN0XM2F5

More:

http://theconversation.com/why-the-french-submarine-won-the-bid-to-replace-the-collins-class-58223

Regards Peter
13  Shipspotters all over the world / Shipping News and information / Re: Scottish shortsea shipping comps info on: April 21, 2016, 12:26:24 pm
Hello!

MV "CEG Cosmos" is operated by german Fehn Ship Management GmbH & Co. KG
Hafenstraße 15
D-26789 Leer – Germany

Fehn Ship Management is part of a conglomerate of many shipping companies:
http://www.emsship.de/

You should ask directly.
Regards Peter
14  Shipspotters all over the world / Shipping News and information / Re: Inland tanker exploded in Duisburg (Rhine): Two shipyard workers killed. on: April 02, 2016, 03:06:59 am
By the way: Owner of the inland tanker "Julius Rütgers" is the shipowner Gunther Jaegers from Homberg (Rhine). He is the vicepresident of the "Bundesverband der Deutschen Binnenschifffahrt" (Federal Association of German Inland Water Transportation). It is alleged that the ship would have been gas-free upon arrival. Third Polish worker still missing.
Regards Peter
15  Shipspotters all over the world / Shipping News and information / Re: Inland tanker exploded in Duisburg (Rhine): Two shipyard workers killed. on: April 01, 2016, 05:48:28 am
Third victim of explosion is still missing. Heavy Metal parts were thrown by the explosion hundreds of meters.

Fotos: http://www.derwesten.de/staedte/duisburg/tote-bei-schiffexplosion-in-duisburg-id11693067.html

Video: http://www.derwesten.de/video/explosion-auf-tankschiff-in-duisburg-id11693662.html?doply=true

The two killed workmen and the one missing are from Poland.
 
Regards Peter
Pages: [1] 2 3 ... 17

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Page created in 0.035 seconds with 19 queries.
Copyright © 2010 All rights reserved